بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

راه اندازی سامانه هوشمند نظارت بر درمان (سهند)

دکتر محمد جهانگیری ، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور افزایش ارتقای تکالیف اصلی جامعه پزشکی شامل حمایت از بیمار و ارائه خدمات بهتر را از اهداف اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت بیان کرد.

دکتر محمد جهانگیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ یکی از اهداف کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامترا اجرای عدالت در بین رشته های پزشکی و خدمات ارائه شده عنوان کرد و گفت: طبق بند ه ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، شورای عالی بیمه سلامت مکلف است هر ساله نسبت به بازنگری کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت اقدام کند.

دکتر جهانگیری در ادامه افزود: اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، باعث ایجاد عدالت و تعادل در تعرفه گذاری شده است و تعرفه گذاری در این کتاب از لحاظ واقعی بودن دارای سطح مطلوبی می باشد.

وی یکی از اهداف اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت را اجرای قانون برنامه پنجم توسعه بیان کرد و گفت: تحقق بخشیدن به خواسته های جامعه پزشکی و اجرایی شدن قانون بیمه همگانی که از سال 73 معلق بوده است، از دیگر اهداف اجرای این کتاب است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور همچنین اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت را باعث افزایش ارتقای تکالیف اصلی جامعه پزشکی شامل حمایت از بیمار و ارائه بهتر خدمات است، بیان کرد.

 طراحی و راه اندازی سامانه هوشمند نظارت بر درمان (سامانه سهند)

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه از طراحی و راه اندازی سامانه هوشمند نظارت بر درمان (سامانه سهند) تا یک ماه اخیر خبر داد و گفت: وجود چنین سامانه اطلاعاتی، بستری برای ارائه خدمات با کیفیت بهتر و مناسب تر از سوی پزشکان را برای بیماران فراهم می سازد و همچنین بیماران می توانند از طریق این سامانه شکایات و یا حتی ارائه خدمات مناسب یک پزشک را به مسئولین ذیربط منعکس کنند.

دکتر جهانگیری همچنین از اهداف طراحی سامانه هوشمند نظارت بر درمان را تسهیل و ترغیب پزشکان بمنظور توانمند سازی و اطلاع رسانی مناسب به مردم عنوان کرد و گفت: جلوگیری از هرگونه تخلف و ارائه خدمات غیر ضروری از سوی پزشکان، از دیگر اهداف طراحی این سامانه است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در ادامه نحوه ارتباط مردم و بیماران با سامانه سهند را از طریق راه اندازی مرکز تماس با یک شماره چهار رقمی در سراسر کشور بیان کرد و گفت: در استان های کشور ستادهایی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی استان، سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن علمی، تخصصی و سازمان های بیمه گر ایجاد خواهد شد که نظارت بر نحوه عملکرد جامعه پزشکی، رسیدگی به شکایات و تخلفات و اطلاع به مراجع ذیصلاح و فرد شکایت کننده از وظایف این ستادها در هر استان است.

وی در ادامه افزود: وجود چنین سامانه ای باعث می شود تا هر گونه شائبه از جامعه پزشکی زدوده شده و شان و منزلت جامعه پزشکی بالاتر رود./203 /

 

منبع –سایت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان