بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مقاله ها

انتخابات نظام پزشکی ۳۰ تیرماه برگزار می شود

انتخابات نظام پزشکی   ۳۰ تیرماه برگزار می شودرییس هیئت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران از آغاز ثبت نام کاندیداها خبر داد و گفت: انتخابات سازمان نظام پزشکی در ۳۰ تیرماه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران، اظهار کرد: عملیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور از دو هفته قبل کلید خورد که از چهارشنبه هفته گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: با تعیین اعضای شورای نظارت هر شهرستان هیأت اجرایی انتخابات تشکیل شده است در واقع هیأت اجرایی مسئولیت برگزاری فرآیند انتخابات را بر عهده دارد و همچنین هیأت نظارت مسئولیت نظارت بر انتخابات را بر دوش خواهد داشت.

رئیس هیأت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران ادامه داد: بر اساس ابلاغیه‌ ای که در روزنامه‌های کثیرالانتشار سراسر کشور منتشر شد، فرآیند ثبت‌نام داوطلبان از فردا 14 خرداد لغایت 20 خرداد ماه در تمام ایام عادی و روزهای تعطیل از ساعت 8 لغایت 16 انجام می‌شود که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با در دست داشتن مدارک خود به مکان تعیین شده مراجعه و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی افزود: انتخابات نظام پزشکی در تاریخ 30 تیرماه برگزار خواهد شد و مکان ثبت‌نام هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران در موزه تاریخ علوم پزشکی قرار خواهد داشت.

جعفریان در خصوص شرایط داوطلبین این دوره از انتخابات نظام پزشکی عنوان کرد: متقاضیان باید دارای شرایطی شامل تابعیت ایرانی، نداشتن فساد اخلاقی و مالی، داشتن حسن شهرت اجتماعی و شغلی، حسن شهرت در تعهد به احکام دین مبین اسلام و همچنین دارای حداقل 3 سال عضویت در نظام پزشکی و عدم عضویت در هیأت نظارت و اجرایی، باشند.

رئیس هیأت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران در خصوص شرایط اقلیت‌های دینی،‌گفت: اقلیت‌های دینی بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی  ایران تابع احکام اعتقادی و دینی خود هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت:‌ در شهرهایی که جمعیتی بالای 500 پزشک در آنها مشغول به فعالیت هستند، تعداد 11 پزشک، 2 دندانپزشک، 2 داروساز، یک متخصص علوم آزمایشگاه و یک نفر لیسانسیه پروانه‌دار می‌توانند در ترکیب اعضای انتخاب شده قرار گیرند، همچنین در شهرستان‌های استان تهران انتخابات به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

جعفریان در خصوص اهمیت انتخابات نظام پزشکی اظهار کرد: با توجه به ماهیت کار گروه پزشکان و خدمت‌رسانی این قشر در لحظات حساس و ارتباط مستقیم با مردم و تأثیرگذاری بالای آنها در جامعه لازم است انتخابات نظام پزشکی با حضور فعال پزشکان برگزار شود تا نظام پزشکی بتواند در اجرای وظایف خود به صورت سریع‌تر عمل کند.

رئیس هیأت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران در خصوص نحوه برگزاری این انتخابات، عنوان کرد: با توجه به تمهیدات انجام شده انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما فرآیند ثبت‌نام داوطلبان به صورت سنتی و دستی انجام خواهد شد.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان