بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

مقاله ها

دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از ۵ دانشگاه برتر کشور است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: این دانشگاه یکی از ۵ دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حوزه های آموزش، پژوهش و امور رفاهی با دیگر دانشگاه های کشور متمایز است.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در همایش آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدید پذیرفته شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با حضور بیش از ۷۰۰ نفر ، دکتر ابراهیمی معاون دانشجویی فرهنگی ، دکتر طباطبایی مسئول نهاد رهبری دانشگاه، صالح مقدم مدیر دانشجویی و دکتر شاکری مدیر فرهنگی دانشگاه در تالار رازی برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۹ هزار دانشجو در ۱۵۳ رشته تحصیلی و در مقاطع مختلف در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۴۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه محل علم، آموزش و تحصیل است و در تمامی این ابعاد اخلاق مداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر محمدرضا دارابی با اشاره به اهمیت تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی افزود: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با جان مردم سروکار دارند و خدمتی که می کنیم خدمت به انسان و جان انسان است  و این بالاتر از هر خدمتی است .

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که امسال حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی جدید وارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده اند ،گفت: این دانشگاه در حوزه های آموزشی و دانشجویی آمادگی لازم جهت حل و فصل مشکلات را دارد و تلاش می شود بستر  مناسبی در جهت آموزشی و رفاهی دانشجویان فراهم شود.

دکتر دارابی ، از دانشجویان خواست، احترام به اساتید و به مرحله عمل گذاشتن نصایح آنان و همچنین مدنظر قراردادن آیین نامه ها و دستورالعملهای آموزشی را مد نظر قرار دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشجویان با تلاش در جهت کسب علم و تهذیب نفس باعث افتخار خود و خانواده های خود باشند.

حجت الاسلام طباطبایی مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم ضمن تاکید بر این که در کنار علم آموزی باید به تهذیب نفس نیز پرداخت افزود: دانشجویان باید سعی کنند علاوه بر خود در فضای پیرامونی نیز موثر معنوی باشند .

در ادامه دکتر وثوق ، عضو هیات علمی گروه روان پزشکی دانشگاه در ارتباط با جنبه های روانشناختی ، و  نیز در خصوص فرصتها و چالشهای زندگی دانشجویی توضیحاتی را به دانشجویان ارائه نمود.

پخش کلیپ ، و نیز سخنرانی پلیس سایبری پیرامون انواع جرایم سایبری و شبکه های اجتماعی ، از دیگر برنامه های این همایش بود.

پس از اتمام همایش ، دانشجویان در محیط دانشکده از غرفه های کانونها و تشکلهای دانشجویی بازدید نموده و با دستاوردهای آنان آشنا شدند. همچنین مدیریت فرهنگی دانشگاه با اهداء هدایا به دانشجویان در غرفه های فرهنگی به آنان خوش آمد گفت.

گفتنی است همزمان ، همایش خانواده و دانشگاه ویژه والدین دانشجویان ورودی جدید، در تالار ابن سینای دانشکده پرستاری برگزار گردید.

 

 

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان