بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مقاله ها

کسب رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی QS

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موفق به کسب رتبه دوم در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در رتبه بندی بین المللی QS شد.

به گزارش وب دا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: رتبه بندی QS یکی از مهمترین رتبه بندی های بین المللی دانشگاه ها است که بر اساس ارزیابی آکادمیک دانشگاه بصورت بین المللی، نسبت استاد به دانشجو ، تعداد استناد به ازای هر استاد، ارزش و اعتبار مدرك دانش آموختگی دانشجويان دانشگاه در جامعه، نسبت دانشجویان خارجی و همچنين نسبت اساتید خارجی طرح ريزي شده است.

دکتر محسن تفقدی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین رتبه بندی اعلامی سال ۲۰۱۷ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه ۴۵۰- ۴۱۰ بین المللی قرار گرفت و در بين دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور بعد از دانشگاه تهران در رتبه دوم قرار گرفت.

نظام QS، از سال ۲۰۰۴ به فعالیت پرداخت. نشریه آموزش عالی تایمز لندن وابسته به آموزش عالی انگلیس، با همکاری موسسه کاکارلی سیموندز (Quacquarelli Symonds)، هر ساله لیستی از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا را با عنوان (QS World University Rankings) منتشر می‌کند.

این جدول رتبه بندی بر اساس شش شاخص  عملکرد جهانی  رتبه بندی شده اند و کمک می کند تا دانشجویان بتوانند ارزیابی خود را در ارتباط با دانشگاههای مورد نظر انجام دهند.

از گزینه های مرتب کردن نتایج بر اساس کشور و منطقه نیز می توانید برای بررسی کشور یا منطقه خاصی استفاده کنید.  می توان نتایج رتبه بندی را  بر اساس شش شاخص منحصر به فرد مرتب نموده و نتایج رتبه بندی بر اساس هر کدام از شش شاخصهای مورد نظر به فرد نمایش داده  می شود.

شهرت علمی دانشگاه
میزان مشهوریت فارغ التحصیلان دانشگاه
نسبت تعداد دانشجویان به  تعداد هیئت علمی
استنادات انجام شده به دانشگاه
نسبت جذب بین المللی  اعضای هیئت علمی
نسبت جذب بین المللی دانشجویان
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به اینجا مراجعه کنند.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان