بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مقاله ها

بزرگترین پروژه ملی بیمارستانی شرق کشور و پیشرفته ترین مرکز درمانی مشهد مقدس با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد

در جریان سفر یک روزه رییس جمهور و وزیر بهداشت به استان خراسان رضوی، بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) مشهد مقدس؛ بزرگترین پروژه ملی بیمارستانی شرق کشور و پیشرفته ترین مرکز درمانی این شهر به بهره برداری رسید.
به گزارش وبدا، ساخت این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی از سال 88 آغاز شد و تا سال 90 اسکلت بندی آن انجام شد اما در دولت یازدهم، تکمیل آن مورد توجه قرار گرفت این بیمارستان که در 9 طبقه و با فضای 52 هزار متر مربع ساخته شده است.
بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) که پیشرفته ترین مرکز درمانی شهر مشهد مقدس محسوب می شود، دارای بخش هایی مانند اورژانس، داخلی، جراحی عمومی، مراقبت های ویژه آی سی یو، سی سی یو، سوختگی و نوزادان، ارتوپدی، اورولوژی، قلب و آنژیوگرافی، بیماریهای قلب اطفال، جراحی قلب باز، پوست، زنان، گوش، چشم، سی تی اسکن، ام آر آی، ماموگرافی، رادیولوژی و پزشکی هسته ای است.
در این بیمارستان که یکی از ویژگی های آن، جذب توریسم سلامت است، علاوه بر بخش های مراقبت های ویژه، 29 اتاق عمل در نظر گرفته شده که می تواند نقش ویژه ای در درمان بیمارستان، استان خراسان رضوی، ایران و کشورهای مجاور داشته باشد.
برای ساخت این بیمارستان 140 میلیارد تومان و برای تجهیز آن تا کنون 100 میلیارد تومان هزینه شده است.
در بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع)، 42 تخت در بخش های آی سی یو و 24 تخت در بخش های سی سی یو در کنار تخت های بستری و پشتیبان ساخته شده است.

 

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان