بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مقاله ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر آقای مصری در خصوص طرح تحول سلامت

آقای مصری به تامین اجتماعی دلبستگی دارد/ ایشان نگران حوزه سلامت نیست بلکه نگران منافع تامین اجتماعی است/ طرح تحول سلامت، شفاف و از تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهور است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر آقای مصری در خصوص طرح تحول سلامت و اعتبارات آن گفت: آقای مصری به سازمان تامین اجتماعی دلبستگی دارد و خودشان اعلام کردند که از وزیر رفاه، وقت می خواستند که به ایشان وقت داده نشده است.


به گزارش وبدا، دکتر محمد حسین قربانی اظهار داشت: نگرانی آقای مصری، حوزه سلامت نیست بلکه نگران منافع تامین اجتماعی است چون خودشان از مجموعه تامین اجتماعی هستند و زمانی وزیر رفاه بوده است و دغدغه آن سازمان را دارد.
وی با اشاره به سخنان این نماینده مجلس مبنی بر اینکه طرح تحول سلامت در هیچ قانونی نبوده است، اظهار داشت: ایشان کم لطفی می کند و یا مطالعه نکرده است زیرا در قانون برنامه پنجم توسعه، ارتقای سلامت به صراحت ذکر شده و یکی از افتخارات دولت یازدهم، توجه به سلامت و قرار دادن این حوزه از اولویت سیزدهم در دولت های گذشته به اولویت دوم بوده است.
دکتر قربانی طرح تحول سلامت را شفاف و از تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهور عنوان کرد و گفت: مجلس قبل برای کمک به اجرای بهتر طرح تحول سلامت، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه ها را تصویب کرد و عنوان کردن این موضوع که طرح تحول سلامت در قانون نوشته نشده است، کم لطفی آقای مصری است.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجلس به سخنان غیر کارشناسی توجهی نداریم و باور داریم که یکی از بزرگترین اقدامات دولت ها پس از انقلاب اسلامی، اجرای طرح تحول سلامت بود که در قالب آن، حدود 12 میلیون نفر بیمه شدند، پرداختی از جیب مردم کاهش یافت، رضایتمندی نسبی در بین عموم مردم ایجاد شد، خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور توسعه یافت، دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش چشمگیری یافت که این ها آورده ها و عملکرد طرح تحول سلامت است و نمی توان با یک نگاه خاص سیاسی، تمام آورده ها و خدمات طرح تحول سلامت را نادیده گرفت.
دکتر قربانی اظهار داشت: طرح تحول سلامت در دل مردم امیدی را به وجود آورد و به استمرار آن باور و اعتقاد داریم و اینکه دولت نتوانست در این طرح به تمام تعهدات خود عمل کند، بحثی کارشناسی است و آقای مصری در جریان بسیاری از واقعیت های روز نیست و یا در مورد آن مطالعه نکرده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعرفه پزشکی در بخش خصوصی و دولتی تا قبل از طرح تحول سلامت، فرسنگ ها فاصله داشت و در بخش دولتی، تمایل به ارائه خدمات اندک بود و نیروهای تخصصی، به سمت بخش خصوصی می رفتند و بیماران که از درمان در بخش دولتی ناامید بودند، به ناچار فرش زیر پای خود را می فروختند و برای درمان به بخش خصوصی مراجعه می کردند ممکن است در حوزه درمان در طرح تحول سلامت، اشکالات و ضعف هایی وجود داشته باشد که باید این مشکلات را برطرف کرد ولی اجرای این طرح از افتخارات نظام است.
دکتر قربانی تاکید کرد: مسئولان تامین اجتماعی برای ما شفاف سازی کنند که سهم نه بیست و هفتم از حق بیمه کارگران زحمت کش و نیازمند توجه، در چه محلی هزینه می شود؟ ما دعوایی نداریم و طرفدار تامین اجتماعی هستیم که باید از آن صیانت شود.
وی با بیان اینکه متولی درمان در کشور، وزارت بهداشت است، یادآور شد: مردم از تامین اجتماعی و وزارت رفاه، انتظار درمان ندارند و نمایندگان مجلس در صورت مشکلات درمانی در کشور، از وزیر بهداشت توضیح می خواهند نه وزیر رفاه. نگاه افکار عمومی به وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستانهای تابعه آن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر حدود  90 درصد از کارگران مظلومی که برخی افراد، سنگ آنها را بر سینه می زنند، از بیمارستانهای دانشگاهی وزارت بهداشت خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند اما پول آنها دست تامین اجتماعی است و آیا این منابع، در حوزه درمان کارگران هزینه می شود؟

 

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان