بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

عدم رضایت رشته های علوم پایه و پاراکلینیک از تعرفه های سال 94 نماینده جامعه آزمایشگاهیان در شورای عالی نظام پزشکی گفت : کتاب ارزش نسبی باید از یک کارشناسی منطبق با واقع گرایی برخوردار باشد.

دکتر محمد صاحب الزمانی عضو شواریعالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در سال 94 اقداماتی را در خصوص تعرفه و ارزش نسبی خدمات انجام داد اذعان داشت : برخی از گروههای پزشکی از تعرفه ها راضی بودند و برخی دیگر از جمله رشته های علوم پایه و پاراکلینیک از تنظیم و تدوین تعرفه در سال 94 رضایت نداشتند چون اعتقاد داشتند کار کارشناسی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه کتاب ارزش نسبی چاپ و ویرایشی هم در سال 94 بروی آن انجام شد؛   تصریح کرد : این امر به عنوان قدم اول مفید و مهم بود اما مشروط بر اینکه اعتبارات لازم برای افزایش تعرفه ها تدارک دیده شود ضمن آنکه کتاب ارزش نسبی باید از یک کارشناسی منطبق با واقع گرایی برخوردار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  به هماهنگی و همکاری نزدیک سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت ، گفت : در طول سال 94 تعرفه هایی که در کتاب ارزش نسبی پیش بینی شده برای جامعه پزشکی بلا اثر بوده است و اگر خواهان ایجاد رضایتمندی در آحاد جامعه و مردم هستیم  باید بپذیریم که پزشکان و پیراپزشکان نیز جزو اقشار جامعه هستند و باید رضایتمندی آنها حاصل شود تا بتوانند خدمت کنند .

عدم پرداخت به موقع انگیزه کار کردن را از پزشکان می گیرد

صاحب الزمانی خاطرنشان کرد :اگر قرار است یک پزشک به اتاق عمل رفته و کارش را انجام دهد اما دستمزدش را هشت ماه بعد دریافت کند رضایتمندی در کار نخواهد بود و انگیزه پزشک برای کار کردن از بین می رود .

وی با بیان اینکه در بخش دولتی حدود هفت یا هشت درصد هزینه ها را مردم پرداخت کرده و مابقی بر عهده دولت و سازمان های بیمه گر است ؛ اظهار داشت : با اجرای طرح تحول رضایتمندی مردم حاصل شد اما بیمارستانهای دولتی با حجم متراکم مراجعه کننده مواجه شدند که نظارت و ارزشیابی را در این زمینه رها کردیم و آیا تمام خدماتی که در طی سال در این مراکز انجام شده ضروری بوده است ؟

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با عنوان اینکه طرح تحول سلامت باید ره آوردش بسته ای باشد که هم مردم و هم جامعه پزشکی راضی باشند بیان داشت : در این میان توجه به  آموزش پزشکی ضروری است و اگر به آموزش نپردازیم پزشکی ضعیفی در آینده خواهیم داشت وچنان چه از نظر اعتباری این طرح را مستغنی نکنیم در گذر زمان با شکست مواجه خواهد شد .

 

سازمان نظام پزشکی کل-یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان