بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مقاله ها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: استقرار پرونده الكترونيک سلامت، در كاهش تخلفات بسيار موثر است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: استقرار سازمان الكترونيكى و پرونده الكترونيكى سلامت در كاهش بروز تخلفات از جمله در حوزه دارو بسيار موثر است.
به گزارش وبدا، مهندس طاهر موهبتی شب گذشته در بخش خبری ساعت ۲۱ سیما درباره برنامه نسخه الکترونیکی افزود: برنامه نسخه الکترونیکی سال گذشته آغاز و چند ماه به صورت آزمایشی در کرمان اجرا شد. اواخر سال گذشته در هر استان، یک شهرستان این برنامه را اجرایی کرد.
 وی بیان کرد: بستر تمام خدمات الکترونیک در نظام سلامت، پرونده الکترونیک سلامت است. در حال حاضر در ۲۲۵ شهرستان، تمام داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها از برنامه نسخه الکترونیکی استفاده می‌کنند. آن‌چه مورد نظر وزیر بهداشت است، فراهم شدن زیرساخت‌های نسخه الکترونیکی است. البته وقتی زیرساخت‌ها توسط سازمان بیمه سلامت فراهم می‌شود، تمام گروه‌های پزشکی نیز باید از این اقدام استقبال کنند.
مهندس موهبتی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری در وزارت بهداشت، کسانی که نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند، هزینه‌های آن‌ها در پایان ماه بدون تاخیر پرداخت می‌شود. از طرفی تسهیلات مالی ۴ درصد از طریق بانک رفاه برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای نسخه الکترونیکی در مطب‌ها در نظر گرفته شده است.
 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: البته باید توجه کرد که تغییر رفتار با مقاومت مواجه می‌شود و در حوزه سلامت شرایط بسیار دشوارتر است.

 وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر برنامه نسخه الکترونیکی در جلوگیری از قاچاق دارو و موضوع ناصر خسرو بیان کرد: استقرار سازمان الکترونیک در برچیدن موضوع قاچاق دارو بسیار موثر است و باید توجه کنیم که موضوع ناصر خسرو اصلا کشف جدیدی نیست.
مهندس موهبتی درباره سامانه تی تک نیز اظهار داشت: سامانه تی تک مشکلاتی داشت که با ارتقا، برطرف می‌شود. سازمان بیمه سلامت سال گذشته ۵ میلیون و ۱۸۳ بار از سامانه تی تک استعلام کرد که ۵۹۳ هزار بار به داروخانه اجازه تحویل دارو نداد، زیرا دارو یا یک بار فروخته شده بود یا تاریخ مصرف آن گذشته بود . نسخه الکترونیکی و نظام سلامت الکترونیک حتما به کاهش قاچاق دارو و ارتقای خدمات کمک می‌کند.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان