بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

مقاله ها

با حضور وزیر بهداشت؛ افتتاح بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد

با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف انجام تحقیقات و آموزش‌هاي لازم در جهت گسترش انجام پیوند قرنیه و صلبیه به بهره برداری رسید.

به گزارش وب دا، بانک چشم با زیر بنای ۷۰۰ متر مربع و در طبقه فوقانی ساختمان کلینیک ویژه شهرک دانش و سلامت شامل واحدهای اداری و کلین روم متشکل از اتاق پذیرش، شستشو و آزمایشات ،عمل و بسته‌بندی و ذخیره در بانک و ارسال به واحد درخواست‌کننده است که با هدف انجام پیوند قرنیه و صلبیه، تهیه و نگهداری بافت‌هاي چشمي از جسد اهداکنندگان به منظور انجام پيوند قرنيه و صلبيه، همچنین آگاه نمودن مردم نسبت به ارزش‌های والای انسانی و درمانی پیوند و تشویق به اهدای قرنیه خود پس از فوت ساخته شده است.

 ازجمله فعالیت‌های ديگر بانک چشم، راه‌اندازي و تجهيز بخش‌هاي آسيب‌شناسي چشم (پاتولوژي چشم و اسکن کانفوکال قرنيه) جهت تشخيص و مديريت به موقع بيماري‌هاي مختلف چشمي است.

این بانک با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بر اساس استانداردهای ساخت و ساز مورد تایید وزارت بهداشت ساخته است و با توجه به اهمیت گردشگری سلامت این بانک می‌تواند کمک بزرگی به جذب گردشگران به شهر مشهد و ارز آوری بیشتر داشته باشد.

افزایش زمینه آموزش پزشکی و اجرای پژوهش های علمی کاربردی و کاهش هزینه های ناشی از اعزام بیمار به دیگر مناطق کشور از دیگر مزایای ساخت بانک چشم محسوب می شود.

برای مشاهده مجموعه تصاویر به اینجا مراجعه نمائید .

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان