بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : شنبه, 08 ارديبهشت 1403

مقاله ها

گردشگری سلامت بالقوه می‌تواند معادل بخشی از درامد نفتی کشور باشد

گردشگری سلامت بالقوه می‌تواند معادل بخشی از درامد نفتی کشور باشد

عضو شورايعالي نظام پزشکی كشور گفت: گردشگری سلامت می‌تواند بطور بالقوه به اندازه ٥٠٠ هزار بشكه نفت با قيمت امروزنفت برای کشور درآمدزا باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر علی دباغ در حاشیه نشست شورای عالی نظام پزشکی در مشهد همچنین بیان کرد: اگر ما درست عمل کنیم گردشگری سلامت تا روزی بین ۵۰۰ تا 600 هزار بشکه نفت به قیمت امروز نفت، برای مردم و کشور درآمدزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت چند مرجع وجود دارد که باید در کنار هم بتوانند منسجم و هماهنگ عمل کنند از وزارت گردشگری و میراث فرهنگی تا وزارت بهداشت و نظام پزشکی و ... درگیر هستند. نقاط قوت و ضعف را هم بارها اعلام کرده ایم که در این مجال فرصت نیست . اما ظرفیت بسيار عظيمي به يمن وجود اعضاي شريف و كاردان و ساعي نظام سلامت وجود دارد و این ظرفیت را اگر استفاده نکنیم قطعا فرصت از دست خواهد رفت. کشورهای حاشیه خلیج فارس این فرصت را استفاده خواهند کرد و از این بازار بهره لازم را می برند. سهم بازار که از دست برود بازگشت آن چه در بعد نيروي انساني و چه از لحاظ بازار سرمايه نظام سلامت و چه از لحاظ سرمايه گذاري هاي آتي به این سادگی‌ها نخواهد بود.

دکتر دباغ در خصوص ضعف قانون در حوزه برخورد با مداخله گران سلامت نیز بیان کرد: این مسئله بسیار مهمی است که سلامت عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. قوانین باید در این زمینه تغییر کند و با مجازات های بازدارنده‌تر وارد میدان شود. مقررات باید به روز شوند به خصوص   که به خاطر بعضی از فناوری‌های جدید نیازمند بروزرسانی هستیم. چه از طریق نظام پزشکی و چه مراجع قانونگذار مثل مجلس باید این تغییرات اعمال شود؛ در کنار همه اینا باید مردم عزیزمان بدانند به عنوان گیرنده خدمات باید در دریافت خدمات سلامت دقت نظر بیشتری داشته باشند و از یک مرجع قابل اعتماد و قابل تایید این کالا راکه در حقیقت الان اینجا کالای مورد بحث ما خدمت مربوط به سلامت خودشان هست را خریداری کنند. نظام پزشکی با توجه به اهمیت موضوع سامانه ای را در بستر اینترنت تعریف کرده که مشخصات اعضا در آن ثبت شده و مردم می توانند ازاعتبار پزشک يا داروساز يا دندانپزشك يا بقيه اعضاي نظام سلامت براي خود از این طریق اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان میزبانی نظام پزشکی مشهد در برگزاری نشست شورای عالی نظام پزشکی را بسيار متعالي ارزیابی کرد و گفت: میزبانی بسیار ارزشمندی از نظام پزشکی مشهد شاهد بودیم. مشهد خاستگاه دين و علم و فرهنگ و عشق به ائمه اطهار و همزمان از مهمترين قطب هاي نظام سلامت كشور أست به دلیل وجود مضجع شریف حضرت رضا(ع) در دل همه‌ی ما جا دارد و همزمان خاستگاه زبان و ادب و فرهنگ فارسي و مدفن بزرگاني چون فردوسي أست و لذا با این مصرع از رهبر معظم انقلاب سخنم را پایان می دهم "دلبسته ی یاران خراسانی خویشم"

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان