بسم الله الرحمن الرحیم
امروز : سه شنبه, 29 اسفند 1402

مقاله ها

نگاه ویژه قوه قضائیه در پیش بینی احکام جایگزین حبس برای قصور پزشکی

در دیدار وزیر بهداشت با رئیس قوه قضائیه مقرر شد با تجدید نظر در اجرای حکم حبس برای موارد قصور پزشکی، کمیته ویژه ای در وزارت بهداشت تشکیل شود و هیچ حکمی بدون نظر رئیس قوه صادر نگردد.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت در دیدار  با آیت الله صادق آملی لاریجانی ضمن قدردانی از تلاش های این قوه، خواهان تجدید نظر و جلوگیری از صدور جزای حبس برای موارد قصور پزشکی شد.

دکتر هاشمی با ابراز نگرانی جامعه پزشکی از اعمال مجازات حبس در خصوص قصور پزشکی عنوان  کرد: بدون شک پزشک در فضایی مبتنی‌بر آرامش حرفه‌ای می‌تواند، خدمات تشخیصی و درمانی موثری داشته باشد و اجرای چنین احکامی ممکن است در روند پذیرش و ارائه خدمات درمانی بیماران بویژه در فوریت های پزشکی اخلال ایجاد کند و روابط انسانی بین بیمار و پزشک را خدشه دار نموده و سلامت مردم را به مخاطره اندازد.

آیت الله آملی لاریجانی نیز ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر بهداشت اعلام کردند در گذشته بخشنامه ای به قضات ارسال و از قضات سراسر کشور خواسته شده تا از صدور جزای حبس خودداری کنند که مجددا بر آن تاکید خواهد شد.

همچنین ایشان پیشنهاد نمودند کمیته ای در وزارت بهداشت برای بررسی این موضوع زیر نظر وزیر بهداشت تشکیل گردد تا در صورت گزارش مواردی از محکومیت حبس برای قصور پزشکی به صورت مستقیم با نظر رئیس قوه قضائیه، تجدید نظر در احکام صورت گیرد و  حکم حبسی نیز برای جامعه پزشکی بدون نظر رئیس قوه قضائیه صادر نشود.

دکتر هاشمی در این دیدار با تشریح جایگاه علمی و شایسته کشور در علوم پزشکی ، جامعه پزشکی را جزو پزشکان برتر دنیا خواند که بدون شک تلاش می کنند تمام اصول و اخلاق حرفه ای را در طبابت مورد توجه قرار دهند.

وزیر بهداشت  با عنایت به حساسیت جامعه پزشکی در این خصوص و نیز پیگیری های سازمان نظام پزشکی ، از نگاه ویژه رئیس  قوه قضاییه و درک درست شرایط جامعه پزشکی و روابط بین بیمار و پزشک با هدف پیشگیری از تضییع حقوق بیمار از ایشان قدردانی کرد.

 

 منبع خبر -  سایت وزارت بهداشت - چهارشنبه ٣ تير ١٣٩٤ - ١٦:٥٦ / شماره خبر: ١٢٨١٥٩

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی محفوظ مي باشد.

طراحي و اجرا توسط سروش مهر رضوان